SchoonemanDesign: specialist in tentoonstellingsarchitectuur

“We zijn ooit begonnen als een ontwerpstudio in de grafische vormgeving en interieur. Inmiddels is SchoonemanDesign uitgegroeid tot een specialist op het gebied van tentoonstellingsarchitectuur, zakelijke vormgeving en realisatie”, vertelt Han Schooneman, creative director van SchoonemanDesign. “Bovendien is SchoonemanDesign gespecialiseerd in het ontwerpen van display’s, shop-in-shop modules, DTP en 3D-Specials.” Hoe gebruikt dit veelzijdige bedrijf zijn website?

Website

“Op onze website geven we alle informatie en advies over beurzen en tentoonstellingen wereldwijd. We vertellen waarom je wel, of misschien wel niet, moet deelnemen aan een beurs in jouw vakgebied. Het gaat hier niet over standbouw, maar over communicatie en hoe je de juiste doelgroep kunt bereiken door met SchoonemanDesign samen te werken. Daardoor kun je een optimale zogenaamde return of investment behalen”, legt Han uit.

Google Analytics

SchoonemanDesign maakt gebruik van Google Analytics voor het monitoren van de website. “Zo kunnen we zien wie de bezoekers zijn, via welk kanaal ze komen en welke pagina’s zij hebben bezocht. Dat helpt ons bepalen welke marketingacties succesvol zijn en waarom.”

WordPress

De website is gebouwd in WordPress. De template die we daarvoor hebben gebuikt is Corsa van Theme Forest. Daarbij maken we ook gebruik van een aantal plugins. Dit zijn Broken Link Checker, Contact Form 7, Google Analytics door Yoast, Online Backup for WordPress, Shareaholic, Wordende Security en Yoast SEO.

Generen van bezoekers

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is heel erg belangrijk om goed gevonden te worden door Google. “Daarom gebruiken we ook Google Webmaster Tools voor het goed functioneren van je website in de zoekmachines. Daarnaast vinden we het heel belangrijk om erg actief te zijn op social media wat we integreren in de website. Dat betekent dat het nieuws en de blog geschreven wordt in de website. Vanuit de website wordt dit dan gedeeld op verschillen social mediakanalen. We gebruiken LinkedIn met een twee wekelijkse blog over het vakgebied, Facebook, YouTube met eigen kanaal, Instagram, Pinterest én Twitter.”
Linken naar website met veel bezoekers en doorverwijzen vanuit andere website mag ook zeker niet vergeten worden. “Nieuwsbrieven sturen wij niet zeer regelmatig. Wij maakten gebruik van een CRM- systeem maar op dit moment sturen wij nieuwsbrieven met MailChimp.

Mijndomein

“Over Mijndomein ben ik tevreden, alleen vind ik het jammer dat Mijndomein niet telefonisch bereikbaar is voor technische vragen.”

Deel dit verhaal - Kies je platform.