Experience Marketing op de beurs | SchoonemanDesign

Waarom jouw stand gebaat is bij Experience Marketing

Ben je een vast gezicht op beurzen? En kun je het concept inmiddels wel uittekenen? Praatjes maken, handjes schudden en achteraf wat eten met je leukste klant. Dan haal je niet genoeg uit je stand. Op een beurs staan is namelijk veel meer dan dat. Experience Marketing kan ervoor zorgen dat jij en je stand er weer fris bij staan. En dat je ook weer plezier beleeft aan je deelname.

De meerwaarde van Experience Marketing

Experience marketing betekent dat je bestaande relaties en potentiële nieuwe klanten iets meegeeft. Geen voorgedrukte pen of USB-stick die uiteindelijk onderin een la belanden, maar een beleving. Jij geeft de bezoekers van je klant een herinnering. En dat is op de lange termijn meer waard dan een gadget waar eigenlijk niemand op zit te wachten. Denk dus niet alleen goed na over hoe je stand eruit komt te zien, maar ook wat er te beleven is. Op die manier trek je meer bezoekers en en beleef je zelf ook meer plezier aan op een beurs staan. Er ontstaan nieuwe manieren van interactie die jou ook weer fris en enthousiast houden.

Voorbeelden van Experience Marketing

Klanten zijn net mensen. Ze gaan met een bepaalde verwachting naar een beurs. Net als jij stellen ze zich in op handen schudden, praatjes maken en als het meezit een biertje na afloop. Wijk je af van dat verwachtingspatroon? Dan is de kans groot dat mensen je onthouden. Moeten ze bijvoorbeeld die lekkere hapjes zelf maken tijdens een kleine workshop in de keuken van je stand? Dan onthouden ze je. En wat denk je van die ballenbak voor volwassenen, die tegelijk dienst doet als ballenbak voor je bullshitbingo? Of van de stand waar die vermoeide beursvoetjes met een vispedicure weer helemaal worden opgelapt?

Kies de Experience die bij jouw bedrijf past

Is de bingo je te frivool? Kies dan voor iets wat wel bij jouw bedrijf past. Een indrukwekkende virtual reality-presentatie bijvoorbeeld. Of verbaas je gasten met een robot in je stand, die ze de drankjes brengt. Laat de bezoekers eens ervaren hoe je een probleem oplost met serious gaming of laat ze met elkaar wedijveren in een competitie. Wat je ook bedenkt: zorg ervoor dat bezoekers met een goed gevoel aan je stand terugdenken. En wil je ze nog een extra geheugensteuntje meegeven? Denk dan ook aan wat verwijzingen naar je merk onderweg naar het treinstation. Met groene graffiti bijvoorbeeld.

Ook jij bent onderdeel van de Experience

Niets is zo verwarrend als een flitsende stand met chagrijnige medewerkers, die hangen aan de design bar. Is de uitstraling van jouw stand fris en vrolijk? Zorg er dan voor dat jij en je medewerkers dat ook uitstralen. In gedrag en in kledingkeuze. Stem duidelijk af hoe je klanten benadert en welke kleding je draagt. Vergeet ook niet dat kleding een bijdrage kan leveren aan die experience. Denk eens na over een visitekaartjespak, waar bezoekers hun kaartje in kunnen achterlaten. Je ziet eruit als een levende insteekhoes en mensen lopen je niet zomaar voorbij. Liever iets meer ingetogen? Kies dan voor kleding die op elkaar afgestemd is. In kleur en in uitstraling.

SchoonemanDesign helpt jou om weer plezier in een beurs te krijgen

Bij SchoonemanDesign weten we hoe je met een slim concept mensen naar jouw stand kunt krijgen. We hebben bijzondere stands en interieurs bedacht en gebouwd voor onder andere Croonwolter&dros, Hestia Kinderdagverblijven, ED & F Man Group, Van Gils Fashion, Hollandia Offshore en BMT Machine Tools. En we gaan ook graag voor jou aan de slag. Benieuwd naar hoe we jou weer met plezier de beurs op krijgen? Neem contact met ons op.

 

No comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.